کمبود راننده مشکل بزرگ حمل و نقل زمینی آمریکا
صنعت حمل و نقل ایالات متحده امروزه با حدود ۸۰ هزار راننده کمبود دارد. اگر این روند ادامه پیدا کند، تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱۶۰ هزار راننده کم خواهد داشت. این ارقام برگرفته از آخرین تجزیه و تحلیل انجمنATA است جدول ata زیر برای تخمین کمبود تعداد رانندگان که امریکا تا 9 سال آینده با آن مواجهه است
باب کاستلو اقتصاددان ارشد حمل و نقل آمریکا، این گزارش را با رسانه ها مورد بحث قرار داد و گفت:« این اعداد باید به عنوان هشداری باشد که مشکلات زنجیره تامین که امروز مهمتر میشود میتواند در آینده صرفاً به دلیل کمبود محرک ها و راننده های حمل و نقل دائمی باشد.»
در سال ۲۰۰۵ کمبود راننده برای اولین بار توسط ATA ثبت شد. کاستلو با اشاره به عواملی مانند جمعیتشناسی سالخورده ناتوانی در جذب زنان و چالش های سبک زندگی گفت: آن مواردی که در سال ۲۰۰۵ درست بود امروز هم صادق هستند ما چیزهای جدیدی داریم که کمبود را تشدید کرده است.»
در میان آنها، او همه گیری را نام برد که جریان ورودی های جدید و افزایش تجارت الکترونیک را کاهش داد. کاستلو گفت رانندگان حمل و نقل وانت ممکن است درآمد کمتری نسبت به کامیون داران خارج از جاده داشته باشند، با این حال آنها هر شب در خانه هستند و میتوانند درآمد خود را به عنوان رانندگان سهمیه سواری تکمیل کنند. همچنین اداره پاکسازی مواد مخدر و الکل که در ژانویه به اجرا درآمد حدود ۷۰ هزار راننده را کنار گذاشته است. او گفت:«اکثریت قریب به اتفاق تا برای فرآیند بازگشت به وظیفه تلاش نمیکنند؛» و خاطرنشان کرد از اتاق تهاتر حمایت می کند، در حالیکه ATAبه تشدید عرضه راننده کمک کرده است.
کاستلو خاطرنشان کرد که کمبود راننده در واقع درست قبل از شروع بیماری همهگیر بهبود یافته است, زیرا تقاضا برای حمل و نقل کاهش یافته است. کاستلو گفت:« ما کمی از این شکاف را جبران کردیم سپس این بیماری همه گیر رخ داد،»وی گفت: شرکت های حمل و نقل با کاهش زمان انتظار برای رانندگان در تسهیلات خود، در حل این مشکل نقش دارند.» کاستلو گفت:«این یک شعار برای کل زنجیره تامین است،» من واقعا فکر میکنم اگر این مشکل را برطرف نکنیم مشکلات زنجیره تامین امروزی نمایی اجمالی به آینده ما است.
به عنوان مثال، او گفت که مصرف کنندگان ممکن است به جای،۷ نوع، فقط سه نوع سیب در سوپر مارکت محلی خود پیدا کنند زیرا برخی از محموله ها قابل تحویل نیستند.
در حالی که دستمزد راننده کامیون در حال افزایش است (کاستلو گفت میانگین درآمد هفتگی در صنعت ۵ برابر میانگین تاریخی افزایش می یابد) که مسائل مربوط به سبک زندگی نگرانی بزرگتری است با افزایش دستمزد کامیون داران گفت که بسیاری از رانندگان ترجیح میدهند کمتر رانندگی کنند واز وقتبیشتری در خانه لذت ببرند.
این کمبود بیشتر در بخشکامیون های خارج از جاده و LTLمشهود است کاستلو گفت, اما حتی ناوگان خصوصی نیز با مشکل مواجه هستند، و اشاره کرد که ناوگان خصوصی که از لحاظ تاریخی هرگز مجبور به ارائه پاداش نبود، اکنون این کار را انجام میدهند.
صنعت ایالات متحده به دلیل بازنشستگی رانندگان عمدتاً برای جذب نزدیک به یک میلیون راننده به پروژههای نیاز خواهد داشت.
کاستلو گفت ما باید در یابیم چگونه میتوانیم افراد زیادی را در ۱۰ سال آینده وارد این شغل کنیم.
کاستلو گفت که دریافت تاییدیه رانندگان جوان برای دویدن در خطوط ایالتی راهحل جزئی دیگری است.
در حالی که ناوگان حمل و نقل درون ایالتی فراوانی دارند، اما برای رانندگانی که به تازگی گواهینامه دریافت کرده اند، در داخل شهر است و چالش برانگیز تر است.
او گفت:«برای آن افراد بهتر است یاد میگیرند در جاده آزاد باشند. میانگین افراد تازه آموزش دیده در این حرفه ۳۵ سال سن دارند، و کاستلو گفت که این زمانی است که آنها معمولاً میخواهند در خانه با خانواده خود.»
کاستلو همچنین خاطر نشان کرد که ناوگان متقاضیان زیادی دریافت می کنند، اما « یک مشکلی کیفیت در اینجا وجود دارد، آنها نمیتوانند اکثریت قریب به اتفاق آنها را استخدام کنند»
کاستلو گفت:« نکته که در مورد کمبود باید به آن توجه کرد این است که قبل از همه گیری ما در حال اضافه کردن رانندگان به صنعت بودیم، حتی اگر کمبود داشتیم افراد بیشتری وارد صنعت می شدند،»