مارک زاکربرگ: از ۲۸ اکتبر، نام شرکت« فیس بوک» به نام «متا» تغییر می کند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت اجرایی فیسبوک این تغییر را اعلام کرد و گفت: می خواهد یک نام تجاری جدید و یک طرح نامگذاری شرکتی واضحتر داشته باشد تا به تمرکز بر آینده به اینترنت فراتر از رسانههای اجتماعی کمک کند.
این تغییر روی نام اپلیکیشن آبی رنگ امضاء شرکت که نام فیس بوک را حفظ میکند، تاثیری نخواهد گذاشت. اما این به معنای هویت جدیدی برای شرکتی است اینستاگرام و واتساپ را نیز در اختیار دارد.
این نام اشاره به ایده «متاورس» است اصطلاحی برای اینترنت بالقوه آینده که بر فضاهای مجازی تاکید دارد. زاکربرگ گفت متابورس "مرز بعدی" اینترنت خواهد بود.
او در یک ارائه آنلاین گفت: فیسبوک یکی از پرمصرف ترین محصولات در تاریخ جهان است. این یک برند رسانه اجتماعی نمادین است، اما به طور فرایندی همه کارهای ما را در بر نمی گیرد.
اقدام برای تغییر برند همچنین منعکس کننده تمرکز فیس بوک به ساخت متاورس است، دنیای آنلاین که در آن افراد می توانند از دستگاههای مختلف برای حرکت ارتباط در یک محیط مجازی استفاده کنند.
زاکربرگ در ماه جولای به وبسایت گفت: در طول ۵ سال آینده یا بیشتر، در فصل بعدی شرکت ما، فکر میکنم ما به طور موثر از افرادی که ما را در درجه اول یک شرکت رسانههای اجتماعی می دانند به یک شرکت متاورس تبدیل خواهیم شد.
زاکر برگ از ژوییه درباره متاورس صحبت کرده است. به این کلمه که نخستین بار سا دهه پیش در یک رمان تخیلی به کار برده شده، توسط شرکتهای فناوری دیگر مانند مایکروسافت هم اشاره شده است.