تولید کمیون ماک با وجود کسری و کمبود قطعات
شرکت ماک توانسته سهم بازار آمریکای شمالی و کانادا را با وجود تقاضای بیش از تولید خود را بدست آورد . بر اساس داده های وارد، سهم بازار کلاس 8 ماک امسال در کانادا حدود 1 درصد افزایش یافت و تا ماه آگوست به 7.2 درصد رسید
به گفته جاناتان رندال ، معاون ارشد فروش و عملیات تجاری ، بازار ایالات متحده و کانادا در مجموع شاهد رشد نیم درصدی MACK بوده است. معرفی کامیون جدید MD همچنین به Mack اجازه داد تا در بخش متوسط وظیفه ، با سه درصد سهم ، مطالبه کند.رندال گفت: "ما در کمتر از یک سال از 3 درصد سهم بازار را از صفر به حد اعلا رسانده ایم." متأسفانه ، ماک ، مانند سایر OEM های دیگر ، تولید را به دلیل کمبود اجزای کلیدی محدود کرده است - از رزین های پلاستیکی گرفته تا ریزپردازنده ها. و رندال هیچ پایانی را در چشم انداز خود نمی بیند. وی گفت: "تقاضا برای باقی مانده امسال و سال آینده بسیار قوی و بیشتر است." "اما ما تصور می کنیم که محدودیت ها و اختلالات عرضه حداقل در آینده قابل پیش بینی ادامه خواهد داشت. در سه ماهه اول ، احساس می شد که اوضاع باید تا پایان امسال تحکیم یابد. با نزدیک شدن به سال ، متوجه شدیم که این اتفاق نمی افتد ... ما فکر می کنیم مدتی با این مسئله سر و کار داریم. "
رندال وضعیت را از دیدگاه سازنده کامیون به بازی whack-a-mole تشبیه کرد ، با کمبودها و چالش های جدید هر روزه. اما او گفت که عضویت در گروه ولوو به این شرکت کمک کرده است تا قطعات را در سطح جهان تامین کند و از قدرت خرید جهانی آن استفاده کند. همچنین با تأمین کنندگان ردیف 2 همکاری نزدیکتری دارد تا اطمینان حاصل شود که آنها می توانند در مواقع محدودی که تامین کنندگان ردیف 1 محدود می شوند ، افزایش دهند. رندال گفت که تهیه قطعات برای کامیون هایی که در میدان هستند ،در اولویت قرار دارد ، حتی اگر به معنی کشاندن آنها به کارخانه و رساندن آنها به کامیون سقوط کرده باشد. وی گفت: "ما همیشه کامیونی را که در حال حرکت است در اولویت قرار می دهیم
در همین حال ، مشتریانی که نمی توانند اسلات ساخت خود را تضمین کنند ، چرخه تجارت را افزایش می دهند یا زمان پایان قرارداد خود را به پایان می رسانند. رندال گفت: "ما متوجه شدیم که نمایندگی های ما در کار با مشتریان خود خلاق و انعطاف پذیر هستند تا مطمئن شوند که مشتریان هنوز قادر به خدمات رسانی به مشتریان خود هستند." رندال خاطرنشان کرد: تقاضای تراکتور لانگ هال بالاترین است و 48 درصد از کل ثبت نام کامیون های جدید در ایالات متحده و کانادا را در سال جاری تشکیل می دهد ، در حالی که سال گذشته 42 درصد بود. با این حال ، تقاضا برای کامیون های ساختمانی نیز زیاد است ، اگرچه فعالیت از ساخت و ساز تجاری به مسکونی تغییر کرده است. مک شده است جشن 100 آن هفتم سالگرد در کانادا در سال جاری، با رویدادهای خاص در نمایندگی مجاز و سایت های مشتری. یوگوویچ گفت: "این کاملاً یک دستاورد است." "و ما در موقعیت خوبی قرار داریم که وارد 100 سال دوم خود شویم." جوگوویچ از پروژه های زیربنایی بزرگ در آینده ، از جمله بازسازی احتمالی مرکز راجرز در تورنتو ، که در آن انتظار دارد مک کامیون ها نقش مهمی ایفا کنند ، هیجان زده است. رندال خاطر نشان کرد که مک وارد قرن دوم خود می شود ، سرعت پیشرفت های تکنولوژیکی فقط تسریع می شود. وی افزود 95 درصد از Mack Anthems در حال حاضر دارای گیربکس های دستی خودکار هستند ، چیزی که 20 سال پیش باورش نمی شد. وی در مورد پیشرفت های فناوری گفت: "طی 100 سال گذشته تدریجی بوده است." "من فکر می کنم تصویب و پیشرفت فناوری ها سرعت می گیرد و آنچه که 25 سال پیشرفت می کرد ، اکنون یک پیشرفت پنج یا 10 ساله است." کامیونداران ، OEM ها تلاش می کنند تا با تقاضا همگام شوند: